FORENINGEN

“Foreningen Lodsbåden 202s Venner” blev stiftet i 2017 med formålet at erhverve og bevare Lodsbåd 202 i Dragør Havn som en aktiv veteran til glæde for den brede offentlighed.

Foreningen ejer skibet og tilstræber at bevare det så autentisk og velholdt som muligt, men selvfølgelig ship-shape med alle moderne rednings- og navigationshjælpemidler.

Omkring “202” samles medlemmer med mange interesser. Nogle vil gerne sejle og har derfor relevant navigations- og sikkerhedsuddannelse. Nogle synes, at det er sjovere at forkæle en gammel dame med smørekande og pudseklud. Og atter andre ønsker med deres medlemsskab at støtte et meget synligt, lokalt og maritimt initiativ.

Fællesskabet gælder for alle. Foreningen arrangerer møder, ofte i samarbejde med andre af havnens foreninger, vi har en traditionsrig nytårskur for alle, hvor vi byder på en dampende forfriskning, og den årlige generalforsamling er blevet mødestedet, ofte med et historisk eller maritimt indslag. Alle medlemmer, husstand og venner kan komme på sommer-sejltur på Øresund med “202” med kyndigt mandskab.

Lodsbåd 202 er altid aktiv deltager i lokale begivenheder. Vi er fast gæst til Navy Day på Dragør Fort (se billedet herover). Vi stlller også op til fx Lodsens Dag, Kulturnatten og Skipperbyens Dag.

Vil du med i et af vores teams, der står for vedligeholdelse eller sejlads, skal du bare henvende dig. Tal med et af bestyrelsesmedlemmerne herunder, eller brug kontaktformularen, som du finder ved at trykke på KONTAKT OS øverst på denne side.

FORENINGENS BESTYRELSE:

Niels Schott Christensen, Formand